ﺎﻏﺬ ﻛﻨﺎﻧﺴﺖ‬ ‫ﻭ ﺩﻩ ﺩﻭﺍﺯﻩ ﻓﺮﺳﺦ ﻃﺎﻟﺸﻲ ﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭ ﭼﻨﺪ ﺗﻜﻪ ﺩﻳﻪ ﻛﻪ ﻫﺴﺎ ﺍﺳﻪ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺍﻫﻞ‬ ‫ﻭ ﺩﻩ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﻓﺮﺳﺦ ﺑﺎ ﻃﺎﻟﺶ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﺪ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﺩﻫﺎﺕ ﻛﻪ ﻓﻌﻼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﻫﻠﺸﺎﻥ‬ ‫ﺳﻨﻲ ﻳﻦ ﺑﺎﻡ ﺟﻬﺖ ﺑﺎ ﻃﺎﻟﺶ ﮔﻴﻼﻥ ﺭﻓﺖ ﺁﻣﺪ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﻫﻮﻳﻜﻪ ﻫﻤﻪ ﺷﺎﻥ ﺗﺎﺗﻲ ﻛﻔﮋﻧﻦ‬ ‫ﺳﻨﻲ ﻣﻴﺒﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﻳﻦ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺑﺎ ﻃﺎﻟﺶ ﮔﻴﻼﻥ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺁﻣﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺗﺎﺗﻲ ﺣﺮﻑ ﻣﻴﺰﻧﻨﺪ‬ ‫ﻫﻤﺠﻮﺭ ﻛﻪ ﺭﻓﺖ ﺁﻣﺪ ﻃﺎﻟﺶ ﺟﻬﺖ ﺍﻡ ﺩﻫﺎﺕ ﺍﻫﻠﻦ ﺍﺷﺘﻦ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﺯﻭﺍﻧﺸﺎﻥ‬ ‫ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ مبارزه ی رفع تبعیض جاری

در آذربایجان نچسبانید که

با هفتاد من چسب نیز نمی

چسبند. مبارزه ی رفع تبعیض

ورای این کج اندیشی ها و

بیراهه رویهاست. با این

توشه فکری نمی توانید، نه

نابدل را درک کنید و نه

صمد و حیدر اوغلی و دیگران

را. اینها عرصه هایی ست که

با جریان فکری مذکور

بیگانه است. بهتر است به

جای انک و دشنام به دیگران

روی اندیشه هایی که برای

ایجاد جبهه ی متحد

آذربایجان ارائه داده ام

بیاندیشید و در جهت آن

حرکت کنید که میتواند

گامی در راه رهایی باشد:

ضرورت تشکیل جبهه ی متحد

جنبش آذربایجان. با توهین

و اتهام و تخطئه ی

دموکراتیسم در ایران

گلوبال ، با انحصارگرایی

و ملک و مالک جویی نمی

توان در راه رفع تبعیض

مبارزه کرد. فراموش نکنید

تلاش چند نفر نیز حرکت ملی

و جنبش رفع تبعیض به حساب

نمیاید. واقع بین باشید که

خردمندیست. بعد از نگارش :

بر خورد « دموکراتیسم و

دیکتاتوریسم» مسئله این

است که یک طرف ، طرف دیگر

را - که تا دیروز همگام

صمیمی اش بود- خائن طرح

میکند و نوشته ی او را

قابل حذف می بیند. به

ایران گلوبال نیز حکم حذف

صادر میکند. یعنی طرف

مقابل حق بیان تجارب خود

را ندارد چون به گفته ی

اینان خائن است. این جریان

« فکری در برخوردها» از

استبداد تغذیه میکند و

بدنبال « حاکمیت سکوت» و

مهر برلبهاست. مدام « حرکت

ملی ملی میکند» . بدون

اینکه از عنصر دموکراتیسم

حرف بزند. چون با دموکراسی

بیگانه است. در حالیکه

باورمندان به دموکراسی

«مجموع تلاشهای رفع تبعیض

در آذربایجان» را « جنبش

ملی( به معنی عمومی و نه

ناسیونالیسم) دموکراتیک»

مینامند. اینجا در کل بر

خورد بین « دموکراتیسم و

دیکتاتوریسم» مطرح است.

بین ایران گلوبال و طرف

مقابل که خواهان حذف

مقاله و نظر و صدای مخالف

است. به قول خودشان «

خائن». ملت آذربایجان کی

شماها را نماینده ی خود

کرده که « مهر خادم و

خائن» به دیگران بزنید؟

من بسیار متاسفم که این

دوستان آذربایجانی بجای

قرار گرفتن در جایگاه

دموکراتیسم به پرتگاه

برخوردهای دیکتاتوریسم

لغزیده اند. و با « دشنام و

اتهام و انحصارگرایی»

میکوشند خود را اثبات

کنند. و طرف را حذف و نفی

کنند. خصلت استبداد و

دیکتاتوری « حذف و نفی»

است. و این اصلی ست اثبات

شده . تضاد فرهنگ اندیشه و

فرهنگ پلیسی کاربری با

کامنتی سئولاتی طرح کرده

که ضرورت دارد ریشه ی

موضوع را در« تضاد فرهنگ

اندیشه و فرهنگ پلیسی»

روشن کنیم: فرستاده شده

توسط مارمولک تقوی در پ.,

04/27/2017 - 19:08 نظر: آقای علی

سلیمانی، شما چرا می

خواهید اسم اصلی مردم را

بدانید به چه درد شما می

خورد ؟ نکند گرو کشی در

کار است، شما چرا می

خواهید اسم اصلی کاربران

را بدانید؟ چه برنامه ائی

در سر دارید؟؟ و با اسم

اصلی آنها کدام یک از

گرههای ناگشوده ات را می

خواهی باز کنی ؟ می توانید

دقیقا توضیح دهید که چرا