ذمارخفزرعف
ﺍﻳﻦ ﺯﺑﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎﺗﻲ ﻣﻴﻨﺎﻣﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻫﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺟﺎﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻬﺮﺣﺎﻝ ﺑﻴﮕﻤﺎﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﻧﺎﻡ ﺁﺫﺭﻱ ﺍﺯ ﻳﺎﺩﻫﺎ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺧﻠﺨﺎﻝ ﭘﻦ ﻣﺤﺎﻟﻜﻮ ﺍ ﻣﺤﺎﻟﺶ ﻛﻪ ﺷﺎﻫﺮﻭﻳﻪ ﻣﺎﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺷﺎﻧﺪﺭﻣﻦ ﻭ ﻣﺎﺳﺎﻝ ﻃﺎﻟﺸﻲ ﻳﻦ ﺍﺯ ﭘﻨﺞ ﻣﺤﺎﻝ ﺧﻠﺨﺎﻝ ﻳﻚ ﻣﺤﺎﻟﺶ ﻛﻪ ﺷﺎﻫﺮﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﻣﺎﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺷﺎﻧﺪﺭﻣﻦ ﻭ ﻣﺎﺳﺎﻝ ﻃﺎﻟﺶ ﻫﻢ ﻛﻔﺸﻨﻴﻦ ﻫﻢ ﺟﻬﺘﻪ ﺍﺷﺘﻦ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﺯﻭﺍﻧﺸﺎﻥ ﻏﻤﻬﻮﺭﺩﻩ ﻫﺰﻧﻴﻜﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻡ ﻣﺤﺎﻝ ﻫﻤﺠﻮﺍﺭ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﺑﺎﻳﻨﻮﺍﺳﻄﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻗﺪﻳﻤﻲ دیگر ملل غیرفارس موجود
در ایران گرفته، با توجه
به این امر براین تخریبات
شدت خاصی بخشیده اند و با
دست اویز قرار دادن دفاع
از افراد [Open menu] [Share] 0 0
04/28/17--12:14: ایران گلوبال
اولگوی یک سایت دموکراتیک
- تخطئه ی آن تخطئه ی
دموکراسی ست ایران گلوبال
اولگوی یک سایت دموکراتیک
- تخطئه ی آن تخطئه ی
دموکراسی ست جمعه, آوریل
28, 2017 - 21:14 آ. ائلیار با یک
نگاه به صفحه ی ایران
گلوبال هر خواننده ی
منصفی اذعان میکند که در
این سایت همه ی نظریات
سیاسی رایج در جامعه
آزادانه توسط خود صاحبان
نظر با اکانتی که سایت در
اختیار آنها گذاشته است
درج میشود . و نقادان نیز
در صورت لزوم به نقد
اندیشه ها می پردازند. بر
این اساس سایت ایران
گلوبال اولگویی برای سایت
های دموکراتیک است. و
تخطئه ی آن تخطئه ی آزادی
بیان و دموکراسی ست. علی
سلیمانی نوشته « میگوییم
شما تریبونی برعلیه ملت
آذربایجان شده اید» منبع
مقاله ی هویت واقعی
مدعیان آزادی و ایران
گلوبال در یک نگاه. علت
این سخن بیان نظر محمد رضا
لوایی ست که مقاله ی عربده
كشى لمپنيسم در حركت ملى
را در سایت نوشته و منتشر
کرده است. از این رو عمل
نویسنده را چنین توصیف
میکند: « غیر از ان است که
چنین فردی را خائن به حرکت
دانست و الت دست ایران
گلوبالی ها که از ان برای
کوبیدن حرکت ملی
آذربایجان به عنوان ابزار
استفاده میکنند.» - نه
لوایی آلت دست ایران
گلوبال است و نه ایران
گلوبال آلت دست لوایی. با
وجود دموکراسی در سایت،
نظریات مختلف و متضاد
منتشر میشود. و لوایی هم
بر این پایه نظر خود را
بیان میکند. مقاله ی
اوبالی و دو مقاله ی-علی
سلیمانی- نیز بدین علت
انتشار یافته است. - دو نفر
یا چند نفر را نمی توان «
حرکت ملی» نامید و مهر «
خائن» به دیگری زد. معنای
« جنبش ملی» فعالیت چند
نفر نیست. عنوان کردن خدمت
و خیانت از انحصارطلبی بر
میخیزد. در یک جنبش عمومی
انحصارگرایی عملی ست که
میتواند موجب شکست آن
جنبش شود. و یک حرکت«
منفی» ست. - جنبش مردم
آذربایجان برای رفع
تبعیضات سه گانه( فرهنگی،
سیاسی، اقتصادی» یک تلاش
همگانی ست. و در آن عقاید
مختلف و متضادی جاری ست.
فعالیت چند نفر نیست. این
تلاش عمومی « ملک فردی
نیست و در انحصار کسی» نمی
باشد. فرد و افراد را «
حرکت ملی» نامیدن دور از
منطق و عقل سلیم است. - در
عرصه ی عقاید متضاد « به
کار گیری انک خائن نشانه ی
انحصارگرایی ست.»
انحصارگرایی نیز نشانه
خصلت استبدادی این افراد
است. و با ماهیت تلاش
عمومی و خواسته های تبعیض
دیدگان بیگانه است. فرهنگ
شخصی علی سلیمانی این است
که به یکی اتهام خائن
میزند و به دیگری دشنام
داده او را « ابله» خطاب
میکند، انحصارگرایی کرده
چند نفر را « حرکت ملی»
بخورد دیگران میدهد، از
ایده لوژی ترکیسم پیروی
میکند که این ایده لوژی به
« قوم فارس» اتهام «