ﺍﻳﻦ ﺯﺑﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎﺗﻲ ﻣﻴﻨﺎﻣﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻫﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺟﺎﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻬﺮﺣﺎﻝ ﺑﻴﮕﻤﺎﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﻧﺎﻡ‬ ‫ﺁﺫﺭﻱ ﺍﺯ ﻳﺎﺩﻫﺎ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ‬ ‫ﺧﻠﺨﺎﻝ ﭘﻦ ﻣﺤﺎﻟﻜﻮ ﺍ ﻣﺤﺎﻟﺶ ﻛﻪ ﺷﺎﻫﺮﻭﻳﻪ ﻣﺎﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺷﺎﻧﺪﺭﻣﻦ ﻭ ﻣﺎﺳﺎﻝ ﻃﺎﻟﺸﻲ ﻳﻦ‬ ‫ﺍﺯ ﭘﻨﺞ ﻣﺤﺎﻝ ﺧﻠﺨﺎﻝ ﻳﻚ ﻣﺤﺎﻟﺶ ﻛﻪ ﺷﺎﻫﺮﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﻣﺎﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺷﺎﻧﺪﺭﻣﻦ ﻭ ﻣﺎﺳﺎﻝ ﻃﺎﻟﺶ‬ ‫ﻫﻢ ﻛﻔﺸﻨﻴﻦ ﻫﻢ ﺟﻬﺘﻪ ﺍﺷﺘﻦ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﺯﻭﺍﻧﺸﺎﻥ ﻏﻤﻬﻮﺭﺩﻩ ﻫﺰﻧﻴﻜﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻡ ﻣﺤﺎﻝ‬ ‫ﻫﻤﺠﻮﺍﺭ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﺑﺎﻳﻨﻮﺍﺳﻄﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻗﺪﻳﻤﻲ دیگر ملل غیرفارس موجود

در ایران گرفته، با توجه

به این امر براین تخریبات

شدت خاصی بخشیده اند و با

دست اویز قرار دادن دفاع

از افراد [Open menu] [Share] 0 0

04/28/17--12:14: ایران گلوبال

اولگوی یک سایت دموکراتیک

- تخطئه ی آن تخطئه ی

دموکراسی ست ایران گلوبال

اولگوی یک سایت دموکراتیک

- تخطئه ی آن تخطئه ی

دموکراسی ست جمعه, آوریل

28, 2017 - 21:14 آ. ائلیار با یک

نگاه به صفحه ی ایران

گلوبال هر خواننده ی

منصفی اذعان میکند که در

این سایت همه ی نظریات

سیاسی رایج در جامعه

آزادانه توسط خود صاحبان

نظر با اکانتی که سایت در

اختیار آنها گذاشته است

درج میشود . و نقادان نیز

در صورت لزوم به نقد

اندیشه ها می پردازند. بر

این اساس سایت ایران

گلوبال اولگویی برای سایت

های دموکراتیک است. و

تخطئه ی آن تخطئه ی آزادی

بیان و دموکراسی ست. علی

سلیمانی نوشته « میگوییم

شما تریبونی برعلیه ملت

آذربایجان شده اید» منبع

مقاله ی هویت واقعی

مدعیان آزادی و ایران

گلوبال در یک نگاه. علت

این سخن بیان نظر محمد رضا

لوایی ست که مقاله ی عربده

كشى لمپنيسم در حركت ملى

را در سایت نوشته و منتشر

کرده است. از این رو عمل

نویسنده را چنین توصیف

میکند: « غیر از ان است که

چنین فردی را خائن به حرکت

دانست و الت دست ایران

گلوبالی ها که از ان برای

کوبیدن حرکت ملی

آذربایجان به عنوان ابزار

استفاده میکنند.» - نه

لوایی آلت دست ایران

گلوبال است و نه ایران

گلوبال آلت دست لوایی. با

وجود دموکراسی در سایت،

نظریات مختلف و متضاد

منتشر میشود. و لوایی هم

بر این پایه نظر خود را

بیان میکند. مقاله ی

اوبالی و دو مقاله ی-علی

سلیمانی- نیز بدین علت

انتشار یافته است. - دو نفر

یا چند نفر را نمی توان «

حرکت ملی» نامید و مهر «

خائن» به دیگری زد. معنای

« جنبش ملی» فعالیت چند

نفر نیست. عنوان کردن خدمت

و خیانت از انحصارطلبی بر

میخیزد. در یک جنبش عمومی

انحصارگرایی عملی ست که

میتواند موجب شکست آن

جنبش شود. و یک حرکت«

منفی» ست. - جنبش مردم

آذربایجان برای رفع

تبعیضات سه گانه( فرهنگی،

سیاسی، اقتصادی» یک تلاش

همگانی ست. و در آن عقاید

مختلف و متضادی جاری ست.

فعالیت چند نفر نیست. این

تلاش عمومی « ملک فردی

نیست و در انحصار کسی» نمی

باشد. فرد و افراد را «

حرکت ملی» نامیدن دور از

منطق و عقل سلیم است. - در

عرصه ی عقاید متضاد « به

کار گیری انک خائن نشانه ی

انحصارگرایی ست.»

انحصارگرایی نیز نشانه

خصلت استبدادی این افراد

است. و با ماهیت تلاش

عمومی و خواسته های تبعیض

دیدگان بیگانه است. فرهنگ

شخصی علی سلیمانی این است

که به یکی اتهام خائن

میزند و به دیگری دشنام

داده او را « ابله» خطاب

میکند، انحصارگرایی کرده

چند نفر را « حرکت ملی»

بخورد دیگران میدهد، از

ایده لوژی ترکیسم پیروی

میکند که این ایده لوژی به

« قوم فارس» اتهام «